Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50557 Library:50645 in /home/zir/public_html/include/class.mysql.php on line 56

Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50557 Library:50645 in /home/zir/public_html/include/class.mysql.php on line 56
Zachodniopomorska Izba Rolnicza - Aktualności
Jesteś tutaj:

Aktualności

Rzeźnie rolnicze – ułatwienia dla rolników wspierające rozwój gospodarstw

Dodano: 18 luty 2020 godz. 11:21
Rzeźnie rolnicze – ułatwienia dla rolników wspierające rozwój gospodarstw
18 lutego 2020 r. wchodzą w życie nowe przepisy, które wprowadzają ułatwienia w zakresie przepisów weterynaryjnych dla podmiotów zamierzających prowadzić ubój zwierząt w tzw. „rzeźniach rolniczych”, tj. rzeźniach o małej zdolności produkcyjnej, położonych na terenie gospodarstw. Ułatwienia te dotyczą konstrukcji, rozplanowania i wyposażenia pomieszczeń rzeźni rolniczych i stanowią krajowe środki dostosowujące do przepisów unijnych. Uproszczenia te dotyczą przykładowo: liczby pomieszczeń w rzeźni rolniczej i czynności, jakie mogą być wykonywane w tych pomieszczeniach (rzeźnia rolnicza będzie mogła składać się z co najmniej jednego pomieszczenia), sposobu i miejsca przechowywania mięsa pakowanego i niepakowanego, szatni lub miejsc zmiany odzieży i obuwia dla pracowników rzeźni, systemu urządzeń do odkażania narzędzi.

W tego typu zakładach podmioty będą mogły poddawać ubojowi zwierzęta utrzymywane we własnym gospodarstwie, jak również zwierzęta innych podmiotów utrzymywane w gospodarstwach położonych w tym samym powiecie, w którym usytuowana jest rzeźnia, lub w powiatach sąsiednich. Możliwe będzie również dokonywanie rozbioru mięsa pozyskanego z ubitych w tych rzeźniach zwierząt.

Liczba zwierząt poddawanych ubojowi w rzeźni rolniczej w danym dniu będzie limitowana, przy czym limity te będą mogły być podwyższone pod pewnymi warunkami i za zgodą powiatowego lekarza weterynarii.

Podmioty prowadzące rzeźnie rolnicze, poza wymogami ww. rozporządzenia, będą zobowiązane do spełnienia pozostałych wymagań określonych dla rzeźni w innych przepisach prawa krajowego lub unijnego, dotyczących, np. kryteriów mikrobiologicznych dla mięsa, łańcucha chłodniczego, czy kwalifikacji osób dokonujących uboju.

Wprowadzenie uproszczonych rozwiązań dla rzeźni rolniczych ma na celu wsparcie rolników utrzymujących zwierzęta w swoich gospodarstwach i zainteresowanych rozwojem działalności, w celu wprowadzenia pozyskanego mięsa na rynek na małą skalę, np. w ramach rolniczego handlu detalicznego, czy też działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie niektórych wymagań weterynaryjnych, jakie powinny być spełnione przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego w rzeźniach o małej zdolności produkcyjnej, położonych na terenie gospodarstw (Dz. U. z 2020 r. poz. 56) http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2020/pozycja/56

Źródło: MRiRW


Problemy rolników z bieżącą obsługą kredytów - wniosek o spotkanie

Dodano: 18 luty 2020 godz. 11:14
Problemy rolników z bieżącą obsługą kredytów - wniosek o spotkanie
W związku z coraz częstszymi prośbami rolników (którzy w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych, czy też wystąpienia chorób zakaźnych (ASF) popadli w kłopoty finansowe i mają problem z bieżącą obsługą kredytów) kierowanymi do Krajowej Rady Izb Rolniczych o pomoc w negocjacjach z bankami - 14 lutego 2020 r. Zarząd KRIR zwrócił się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z prośbą o pilne zorganizowanie spotkania z bankami udzielającymi kredytów preferencyjnych, Związkiem Banków Polskich oraz Zarządem KRIR w celu omówienia tej sytuacji oraz działań, które można byłoby podjąć w tym zakresie.

Źródło: KRIR

Na inwestycje w przetwórstwo do 10 mln zł - 27.02-27.03.2020 r.

Dodano: 18 luty 2020 godz. 11:11
Na inwestycje w przetwórstwo do 10 mln zł - 27.02-27.03.2020 r.
Od 27 lutego do 27 marca 2020 r. oddziały regionalne ARiMR będą przyjmować wnioski o wsparcie finansowe dla firm z branży przetwórstwa produktów rolnych lub zajmujących się ich sprzedażą hurtową. W tym naborze preferowane będą inwestycje w zakresie produkcji paszy dla zwierząt gospodarskich z surowców niemodyfikowanych genetycznie.
O pomoc w ramach „Wsparcia inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi i ich rozwój” finansowanego z PROW 2014-2020 mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa działające w sektorze przetwórstwa lub handlu hurtowego produktami rolnymi, jeżeli wykonują działalność gospodarczą w zakresie przetwarzania lub wprowadzania do obrotu produktów rolnych. Wysokość dofinansowania, jakie można otrzymać w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, zależy od tego, kim jest beneficjent. Gdy jest nim przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów rolnych, wysokość wsparcia wyniesie do 10 mln zł. Natomiast jeżeli o pomoc ubiega się przedsiębiorstwo, które jest związkiem grup producentów rolnych lub zrzeszeniem organizacji producentów, wówczas może liczyć maksymalne na 15 mln zł. Minimalna wysokość wsparcia wynosi natomiast 100 tys. zł. Pieniądze są wypłacane w formie refundacji do 50 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację inwestycji. Dotację można otrzymać m.in. na budowę lub modernizację budynków wykorzystywanych do prowadzonej działalności; zakup (wraz z instalacją) lub leasing zakończony przeniesieniem prawa własności maszyn lub urządzeń; zakup aparatury pomiarowej, kontrolnej oraz sprzętu do sterowania procesem produkcji. W ramach jednego naboru można złożyć jeden wniosek dotyczący danego przedsiębiorstwa albo jego wyodrębnionej organizacyjnie części. Wszystkie wnioski zostaną poddane ocenie punktowej. Najwięcej punktów będzie można otrzymać za realizację inwestycji związanych z produkcją pasz z surowców wolnych od GMO. Na podstawie liczby otrzymanych punktów zostanie przygotowana lista określająca kolejność przysługiwania wsparcia. ARiMR, nie później niż 90 dni od dnia upływu terminu składania wniosków, poda do publicznej wiadomości na swoim portalu internetowym informację o kolejności przysługiwania pomocy w województwie mazowieckim i łącznie w pozostałych województwach. W przypadku pozytywnego wyniku oceny merytorycznej wniosku Agencja zawiera z beneficjentem umowę o przyznaniu pomocy, a dotacja jest przekazywana na jego rachunek bankowy.

Dokumenty aplikacyjne: https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-42-wsparcie-inwestycji-w-przetwarzanie-produktow-rolnych-obrot-nimi-lub-ich-rozwoj.html

Źródło: ARiMR

Dotacja na nawadnianie gospodarstwa 21.02-20.04.2020 r.

Dodano: 18 luty 2020 godz. 10:54
Dotacja na nawadnianie gospodarstwa 21.02-20.04.2020 r.
Od 21 lutego do 20 kwietnia 2020 r. rolnicy, którzy chcą zabezpieczyć swoje uprawy przed skutkami suszy, mogą ubiegać się w ARiMR o dotację na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa rolnego.
O pomoc, która realizowana jest w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020, może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha. Wnioskodawca powinien zarabiać na produkcji zwierzęcej lub roślinnej, o czym ma świadczyć wykazany przychód w wysokości co najmniej 5 tys. zł, odnotowany w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. Konieczna jest także obecność w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. Co istotne, przyznanie pomocy w tym obszarze wsparcia nie jest uzależnione od wielkości ekonomicznej gospodarstwa i nie trzeba wykazywać wzrostu wartości dodanej brutto (GVA).

Wsparciem z ARiMR mogą zostać objęte trzy kategorie inwestycji: ulepszające już istniejące instalacje nawadniające; powiększające obszar nawadniania; jednocześnie powiększające obszar nawadniania oraz ulepszające już istniejące instalacje.

Ubiegając się o dotację na nawadnianie należy: w przypadku ulepszenia istniejących instalacji – doprowadzić do oszczędności wody na poziomie co najmniej 10 proc.; w przypadku powiększenia obszaru nawadniania – wykazać brak znaczącego negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko; w przypadku inwestycji wpływających na jednolite części wód powierzchniowych lub podziemnych, których stan ze względu na ilość wody został w planie gospodarowania wodami w dorzeczu określony jako mniej niż dobry – wykazać ponadto faktyczną (efektywną) oszczędność wody. Stąd też każda z inwestycji w nawadnianie musi mieć zainstalowane urządzenie do pomiaru zużycia wody.

Pomoc finansowa na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika). Minimalny poziom kosztów inwestycji musi być wyższy niż 15 tys. zł. Planowane operacje mogą być realizowane tylko jednoetapowo. Zakończenie realizacji operacji i złożenie wniosku o płatność powinno nastąpić przed upływem 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do 30 czerwca 2023 r.

Realizację operacji oraz ponoszenie kosztów kwalifikowalnych można rozpocząć "na własne ryzyko" od dnia złożenia wniosku o przyznanie pomocy.

Rolnicy mogą sfinansować z tego programu m.in. budowę studni i zbiorników; zakup maszyn i urządzeń do poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, instalacji nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem.

Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR, można je także składać za pośrednictwem biur powiatowych.

Dokumenty aplikacyjne: https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-413-modernizacja-gospodarstw-rolnych-obszar-nawadniania-w-gospodarstwie.html

Źródło: ARiMR

Nawozy azotowe od 15 lutego !!!

Dodano: 14 luty 2020 godz. 19:19
Nawozy azotowe od 15 lutego !!!
Rolnicy mogą stosować nawożenie azotowe od 15 lutego. Od soboty można zatem zasilić „głodne” oziminy wszystkimi nawozami zawierającymi azot, również naturalnymi. Rolnicy czekali na tę decyzję z niecierpliwością i już mogą stosować nawozy na gruntach ornych z uprawami ozimymi, uprawami trwałymi, uprawami wieloletnimi oraz na trwałych użytkach zielonych od 15 lutego. Podstawą prawną do wcześniejszego stosowania nawozów są przepisy rozdziału 1.3 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu” tzw. programu azotanowego (5.Terminu rozpoczęcia stosowania nawozów określonego w tabeli 2 nie stosuje się w 2020 r. dla gruntów ornych z uprawami ozimymi, upraw trwałych, upraw wieloletnich oraz trwałych użytków zielonych. Terminem rozpoczęcia stosowania nawozów w 2020 r. jest dzień 15 lutego). Rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej pod adresem: http://dziennikustaw.gov.pl/DU .

Wniosek KRIR w sprawie jednoznacznego przyznawania dopłat rolnikom faktycznie uprawiającym grunty rolne

Dodano: 13 luty 2020 godz. 13:10
Wniosek KRIR w sprawie jednoznacznego przyznawania dopłat rolnikom faktycznie uprawiającym grunty rolne
Krajowa Rada Izb Rolniczych przyjęła na drugim posiedzeniu VI kadencji w dniu 2 grudnia 2019 r. wniosek w sprawie jednoznacznego przyznawania dopłat obszarowych rolnikom faktycznie uprawiającym grunty rolne i zobowiązała Zarząd KRIR do podjęcia działań w celu powiązania dopłat obszarowych z faktycznie wykonywaną działalnością rolniczą. Obecnie praktycznie brak takich zapisów, co powoduje, że dopłaty pobierają osoby będące właścicielem lub posiadaczem użytków rolnych albo przy braku posiadacza – osoby postronne. Rodzi to liczne konflikty na wsi, w szczególności w zakresie dzierżaw gruntów rolnych. ARiMR powinna skutecznie weryfikować osoby pobierające dopłaty pod kątem faktycznego wykonywania na gruncie działalności rolniczej.

Stan prawny zakłada, że płatności przysługują osobie faktycznie prowadzącej gospodarstwo rolne, jednak praktyka pokazuje, że z powodu głodu ziemni powszechna jest bezumowna dzierżawa, której konsekwencją jest to, że płatności pobiera osoba posiadająca grunt rolny, a nie faktycznie uprawiająca ziemię. Następstwem takiego stanu jest brak uprawnień dzierżawcy do dopłat z tytułu paliwa rolniczego, niemożliwość zawarcia umowy ubezpieczenia i uzyskania odszkodowania w wypadku suszy. Zafałszowane są również wyniki spisu rolnego, które wykazują większą ilość gospodarstw niż rzeczywiście funkcjonuje.

Również z wojewódzkich izb rolniczych napływają wnioski o wprowadzenie pojęcia rolnika aktywnego w celu ograniczenia prowadzenia fikcyjnych gospodarstw i zapewnienie, że pomoc będzie przeznaczona dla osób, które faktycznie użytkują grunty.

W związku z powyższym Zarząd KRIR wystąpił 9 stycznia 2020 r. do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o zwiększenie skuteczności weryfikowania przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rolników, którym faktycznie przysługują dopłaty obszarowe.

W odpowiedzi czytamy , iż zgodnie z obecnie obowiązującym stanem prawnym, płatności bezpośrednie przysługują faktycznemu użytkownikowi, który wykonuje wszelkie czynności niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania gospodarstwa. Mogą być nimi działania organizacyjne, kierownicze, jak i osobiste zaangażowanie w bezpośrednie wykonywanie pracy fizycznej w gospodarstwie. Dopłaty nie są przewidziane dla właścicieli, którzy dysponując jedynie tytu łem własności, nie zajmują się produkcją rolną.

Źródło: KRIR

Za poprawną datę wystąpienia suszy odpowiada komisja

Dodano: 13 luty 2020 godz. 13:00
Za poprawną datę wystąpienia suszy odpowiada komisja
W związku z wnioskiem Zarządu KRIR w sprawie określenia w przepisach jednolitej daty uznania wystąpienia suszy na danym terenie, bowiem z doświadczeń z ostatnich lat wynika, że Komisje szacujące straty różnie interpretują datę wystąpienia suszy, którą należy podać w protokole i często jako datę wystąpienia suszy na danym terenie, wpisują datę ogłoszenia suszy przez IUNG-PIB – resort rolnictwa odpowiedział, że nie ma możliwości określenia przepisami daty wystąpienia szkód powstałych w danym gospodarstwie w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.

Za sporządzenie protokołu oszacowania szkód powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk, który zgodnie z przepisami zawiera zarówno datę wystąpienia szkód jak i informację o powierzchni upraw rolnych w danym sezonie wegetacyjnym, w tym powierzchni upraw rolnych w dniu wystąpienia szkód odpowiada komisja powołana przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wystąpienia szkód.

Resort rolnictwa podkreśla, że w Wytycznych dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczące ogólnych zasad szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane przez suszę, grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawinę określono, że uzupełniając w protokole datę wystąpienia szkód należy pamiętać o prawidłowym określeniu powierzchni upraw rolnych w dniu wystąpienia szkód (z wyłączeniem łąk i pastwisk, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych (UZ)). Na potrzeby protokołu uprawy, które należy uwzględnić jako „wieloletnie użytki zielone" na liście rozwijanej zostały oznaczone symbolem (UZ). Uwzględniając powyższe jeżeli jako data wystąpienia szkód został wskazany 1.04. danego roku to w pozycji powierzchnia upraw w dniu wystąpienia szkód może obejmować wyłącznie te uprawy, które tego dnia były na polu (nie może uwzględniać upraw jarych, które jeszcze nie zostały wysiane). Dane te są niezbędne przy udzielaniu pomocy do określenia czy został spełniony warunek ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym. A zatem prawidłowe wskazanie zarówno daty wystąpienia szkód jak i powierzchni upraw w tym dniu w konsekwencji rzutuje na wielkość pomocy jaka może zostać udzielona danemu beneficjentowi.

Musimy o tym pamiętać podpisując protokół z szacowania strat.

Źródło: KRIR

Badanie: Opinie Rolników na temat ubezpieczeń gospodarczych

Dodano: 13 luty 2020 godz. 10:40
Badanie: Opinie Rolników na temat ubezpieczeń gospodarczych
W związku z prośbą pani dr inż. Aleksandry Wickiej adiunkta w Instytucie Ekonomii i Finansów SGGW w Warszawie zamieszczamy informację o badaniach prowadzonych przez panią dr i zachęcamy rolników do udziału w ankiecie dotyczącej ubezpieczeń gospodarczych w rolnictwie:

„Szanowni Państwo,

Nazywam się Aleksandra Wicka, jestem adiunktem w Instytucie Ekonomii i Finansów SGGW w Warszawie. Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w realizacji badań dotyczących opinii Rolników na temat ubezpieczeń gospodarczych. Pytania zawarte w kwestionariusz badawczym w żaden sposób nie umożliwiają identyfikacji osoby biorącej udział w badaniu.

Z góry dziękuję za okazaną życzliwość.

Link do badania (najlepiej przekopiować do wyszukiwarki) : https://badania.wne.sggw.pl/mrIWeb/mrIWeb.dll?I.Project=OPINIE_ROLNIKOW

Z poważaniem,

Dr inż. Aleksandra Wicka”

Stanowisko Zarządu KRIR w sprawie wprowadzenia dodatkowego podatku od produkcji i sprzedaży mięsa

Dodano: 11 luty 2020 godz. 12:01
Stanowisko Zarządu KRIR w sprawie wprowadzenia dodatkowego podatku od produkcji i sprzedaży mięsa
W związku z dyskusją członków Parlamentu Europejskiego nad propozycjami koalicji organizacji pozarządowych TAPP (True Animal Protein Price) wprowadzenia dodatkowego podatku od produkcji i sprzedaży mięsa, który pozwoliłby ograniczyć jego spożycie w UE, Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych przedstawia poniżej stanowisko w tej sprawie.

Pomysł opodatkowania cen mięsa, Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych uważa za wielce szkodliwy dla gospodarstw rolnych a także konsumentów, a którego ewentualne wprowadzenie może pozbawić pracy setek tysięcy rolników i pracowników branży przetwórczej mięsa w Unii Europejskiej, w tym w Polsce oraz przyczynić się może do upadłości gospodarstw rolnych i zakładów przetwórstwa mięsa.

Zaznaczyć przy tym także należy, że raporty/badania którymi posługują się organizacje „proekologiczne” (które niestety nie zawsze są autentycznymi obrońcami środowiska), nie uwzględniają wszystkich aspektów działalności rolniczej, w tym bilansu gazów cieplarnianych produkowanych i pobieranych przez produkcję roślinną i zwierzęcą. Prezentowane przez te organizacje badania, nie uwzględniają również wysiłków podejmowanych przez rolników i przetwórców w celu poprawy zrównoważenia europejskiego łańcucha hodowlanego, jak również wykorzystania obornika w celu polepszania struktury gleb poprzez zwiększenie zawartości próchnicy – co jest tak istotne w dobie zmian klimatycznych i występujących rok rocznie klęsk suszy na terenach krajów UE. Należy podkreślić, że to rolnicy działają proekologicznie prowadząc programy rolnośrodowiskowe oraz zielone inwestycje, w tym biogazownie, fotowoltaikę, fermy wiatraków, które są tworzone głownie na obszarach wiejskich. Należy również podkreślić, że omawiany raport nie uwzględnia gęstości białka w mięsie, bowiem emisje nie zostały obliczone na podstawie niezbędnych aminokwasów tylko na podstawie masy.

Biorąc powyższe pod uwagę, Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych stanowczo protestuje przeciwko próbie nałożenia podatku „od mięsa” .

Źródło: KRIR

Platforma żywnościowa - Giełdowy Rynek Rolny

Dodano: 11 luty 2020 godz. 11:55
Platforma żywnościowa - Giełdowy Rynek Rolny
Platforma żywnościowa to zorganizowany rynek giełdowy, dedykowany do prowadzenia obrotu wybranymi towarami rolnymi oraz spożywczymi, umożliwiający zainteresowanym uczestnikom, w tym producentom, przetwórcom, przedsiębiorstwom przechowalniczym, zawieranie transakcji w formule rynku kasowego (SPOT) z fizyczną dostawą towaru. Wymagania jakościowe dla towarów, zasady uczestnictwa w rynku, warunki zawierania transakcji i sposób ich realizacji są ustalone przez Giełdę, co zapewnia prowadzenie obrotu na transparentnych i jednakowych dla wszystkich jego uczestników zasadach.
W okresie pilotażu, trwającym od marca do sierpnia 2020 roku, do obrotu zostanie wprowadzona pszenica w trzech klasach jakościowych (A, B, C), spełniająca określone wymagania i parametry jakościowe, określone przez Giełdę i zdeponowana w magazynach posiadających autoryzację Giełdy.
Podczas pilotażu Platformy Żywnościowej uczestnicy będą zawierać rzeczywiste transakcje na Giełdzie, rozliczane finansowo przez Izbę Rozliczeniową, a fizyczna dostawa będzie realizowana przez Magazyny Autoryzowane.
Podobnie jak wszystkie giełdy na świecie Platforma Żywnościowa będzie gwarantować: przejrzysty obrót, bezpieczeństwo rozliczeń transakcji oraz równe traktowanie wszystkich uczestników rynku. Nadzór nad Platformą będzie pełniła Komisja Nadzoru Finansowego.

Informacje nt. Platformy Żywnościowej (dot. m.in.: sprzedawcy, kupującego, magazynów autoryzowanych oraz szkoleń dla uczestników) są dostępne na stronie internetowej:
http://www.platformazywnosciowa.com.pl

Za pomocą ww. strony internetowej (w zakładce szkolenia) można zgłaszać swój udział w organizowanych szkoleniach stacjonarnych dotyczących funkcjonowania Platformy Żywnościowej, jak również poszerzyć swoją wiedzę na temat projektu poprzez szkolenia za pośrednictwem Internetu (e-learning). Terminy szkoleń stacjonarnych będą na bieżąco aktualizowane.

Informacje o projekcie można również znaleźć na stronie Towarowej Giełdy Energii:
www.tge.pl

Poniżej linki do filmików na kanale You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=_509SuXLgIg

https://www.youtube.com/watch?v=D-Y2y5y9OME

Wyszukaj w serwisie

Przydatne linki

  • Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
  • SMSR - System Monitoringu Suszy Rolniczej
  • Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
  • Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
  • Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
  • Zachodniopomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Barzkowicach
  • Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie
  • Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
  • Internetowa Giełda Rolna i Towarowa
  • Portal producentów żywca wołowego
  • Giełda Rolna Agrotrader
  • Inspekcja Jakości Handowej Artykułów Rolno-Spożywczych
  • Porejestrowe Doświadczalnictwo Odmianowe

Archiwalne serwisy ZIR